|
||
„Bokodi Lajos faragványa gondosan megmunkált, csiszolt fa, amiből csak az orr emelkedik ki. Erre esik először a pillantásunk: nem véletlenül, hisz pontosan középen van, a fönt-lent, a bal-jobb szimmetria tengelyében. Aztán a bajuszt látjuk, amely uralja szinte az egészet. Gyökérre, foggyökérre emlékeztet. A szájat nem látni. Aztán a hatalmas felületű homlokon állapodik meg szemünk: ezen is különlegessége okán. Mert szögletes, egyenesen lesimított, mint egy asztallap. A ráncokat mi képzeljük oda, akárcsak a szemet, amelynek csak a helye van meg. Mégis, így és ezáltal érezzük, hogy lát! És egyenesen néz, messzire. Ez a Madách az űrjelenet utáni Madách, aki az eszkimójeleneten gondolkodik: a végén, a befejezésén. A gondolattal teli költő társunkká válik, akitől e szobor láttán először elhúzódunk, hogy aztán véglegesen nagyon megszeressük.” (Móser Zoltán) |
2002. március – IV. évfolyam 2. szám Égalj Előtér Kerényi Ferenc • „…e küzdés maga” Madách-érintők Heltai Gyöngyi • Egy anekdota margójára Praznovszky Mihály • Madách és a siker súlya Király Nina • Az emberiség vagy az ember tragédiája? Erdődi Gábor • Teremtés koronája • Krétai ösvény • Rettenet Vass Tibor • Előbb-utóbb pölö a targé dia Tárlat Móser Zoltán • Madáchok, ősök, tragédiák Madách-érintők Bolberitz Pál • Lucifer, a démon Mihalik Béla • „Küzdj és bízva bízzál!” Dörgő Tibor • Kötéltánc – iránytűvel Nagy Gábor • A télben, a völgyben: Alsósztregova Németh Péter Mikola • Az „északi géniusz” szülötte Georgi Krumov • A Tragédia fordítása közben Molnár András • A megértés határai Berek Pencz Levente • A posztakadémikus tudomány Nádasdy Nikolits Andrea • A Nádasdy dekádja Ortutay Tamás • A jó élet tudománya Bognár Antal • Páfrányligeti pillanat (Szepesi Attila • A béka kertje) E számunk megjelentetését a Nemzeti Színház Részvénytársaság |
|